torsdag 23 april 2015

130423 - Gör om ett påskägg



   Jag tycker att det är mycket roligare att äta godis ur ett påskägg! Så jag limmade på lite bitar av fina presentpapper på påskägget (då kan jag äta godis ur det året om ^^). Du behöver tapetlim till det här, jag gjorde mitt egna det går hur fort som helst och det är inga konstiga ämnen i! HÄR hittar du ett recept på det . Jag gjorde en halv sats. Tänk på att ha en burk med ett lock så håller limmet längre.

Du behöver:
Tapetlim, presentpapper eller annat fint papper (t.ex. sidor ur en gammal bok), något underlägg (det blir kladdigt)

Gör såhär: 
1. Riv ut pappersbitar (inte för stora för då är det svårt att limma på dem).
2. Limma ett grundlager. Grundlagret kommer inte synas så mycket i slutet.
3. När du limmar, använd pensel eller händerna.
4. Lägg på bit för bit så som du vill ha det.
5. Lägg på ett tunt lager lim på det färdiga ägget.
6. Låt torka limma sedan en gång till så att det blir platt.

Tips! Forma bort veck men händerna och mycket lim det är enklast! Se också till så att det går att stänga ägget igen, ta inte för mycket papper där ägget ska stängas.

Lycka till!

(en bättre bild på ägget kommer snart :3)

5 kommentarer:

  1. Vill klä om en pall i massa tidningsurklipp! Tror det skulle bli asballt

    SvaraRadera
    Svar
    1. bra idé! är det ok att låna den?

      Radera
  2. Åh vad fint! Så pyssligt!:3333 blir så pysselsugen<333

    SvaraRadera
  3. vilken underbar idé! så (för att sno uttrycket från ovan för att det var så sött) pyssligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst! Roligt att du gillade idén! :3

      Radera